ورود به سایت

بازنشانی رمز عبور

تا کنون ثبت نام نکرده اید؟ثبت نام

عضویت

شماره موبایل یا ایمیل را وارد کنید

پسورد را وارد کنید

ثبت نام

سبد خالی

چرا اپل تاچ آی‌دی را به آیفون برنمی‌گرداند؟

امکان ندارد مخاطب ما باشید و نام مجموعه بازی‌های «شین مگامی تنسه» (Shin Megami Tensei) به گوش‌تان نخورده باشد. کم و بیش از این مجموعه‌ی بزرگ و تاثیراتش صحبت کرده‌ایم، اما تا به حال امکان تجربه‌ی درست و درمان این سری قدیمی به راحتی فراهم نبوده است. به لطف بازسازی یکی از معروف‌ترین و بهترین قسمت‌های این مجموعه، یکی دو دهه به عقب برمی‌گردیم و یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های ژاپنی تاریخ را دوباره بررسی می‌کنیم. شین مگامی تنسه ۳ به صورت بازسازی شده روی کنسول‌های امروزی عرضه شده است.

بازسازی شین مگامی تنسه ۳ روی پلتفرم‌های امروزی، دقیقا همان نسخه‌ی اصلی است که با وضوح تصویر بیشتر و تعدادی تغییر خوب اجرا می‌شود.

شین مگامی تنسه ۳ حتی در زمان خود هم عجیب بود؛ چه برسد به بازی‌ها و رسانه‌های امروزی که اگر همه چیز را حاضر و آماده مقابل مخاطب نگذارند، صدایش در می‌آید. فقط هم از نظر روند و گیم‌پلی نمی‌گوییم و از دیدگاه داستانی و حتی طراحی بصری هم شین مگامی تنسه ۳ سبک خاص خود را دنبال می‌کند. بازی قدم به قدم در صورت مخاطب می‌کوبد؛ طوری که انگار تمام تلاشش را می‌کند تا گیمر را بی‌خیال ادامه‌ی کار کند، اما گیم‌پلی آن قدر درگیر کننده و سوال‌های مطرح شده آن‌‌قدر جذاب هستند که برخلاف تلاش‌های بازی، نمی‌توان از پای آن بلند شد.

بازسازی شین مگامی تنسه ۳ روی پلتفرم‌های امروزی، دقیقا همان نسخه‌ی اصلی است که با وضوح تصویر بیشتر و تعدادی تغییر خوب اجرا می‌شود. این حرکت در راستای حفظ دیدگاه اصلی سازندگان بسیار پسندیده است، اما بدون شک امکان هزینه کردن و بازسازی شین مگامی تنسه ۳ به عنوان یک بازی که مخاطب خاص خود را دارد و افراد زیادی سراغش نمی‌روند، منطقی نبوده است.

از طرف دیگر، ما آمده‌ایم این نکته را گوشزد کنیم که اتفاقا روند سخت و شاید اعصاب خرد کن بازی، خوراک جمعیت قابل توجهی از گیمرهای امروزی است؛ منظورمان گیمری است که نه تنها ترسی از پیدا کردن راه با تلاش‌های پی در پی خود ندارد و از تکرار مبارزه با یک غولآخر نمی‌ترسد، بلکه دقیقا دنبال چنین بازی‌ای می‌گردد. شین مگامی تنسه ۳ هم به بهترین شکل ممکن به گیمری که پا به پای و راه بیاید، پاداش می‌دهد و تجربه‌ای فراموش نشدنی مقابلش می‌گذارد. به جرات می‌توانیم بگوییم که بازسازی شین مگامی تنسه ۳ به نام Shin Megami Tensei III: Nocturne HD در زمان بسیار خوبی عرضه شده است.

صحبت از شین مگامی تنسه بدون ورود به موضوع قدمت و اهمیت آن ممکن نیست. بسیاری از سبک‌ها و مجموعه‌های بزرگی که امروزه در صنعت بازی وجود دارند، در شین مگامی تنسه ریشه می‌گیرند. ساده‌تر بگوییم، وجود پوکمون و بازی‌های شبیه به آن همگی به خاطر شین مگامی تنسه است. پیدایش مجموعه‌ی شین مگامی تنسه به چند دهه پیش بازمی‌گردد و از همان ابتدای کار، این پیدایش با معرفی سیستمی کاملا جدید به بازی‌های ویدیویی همراه بوده است. مبارزه با هیولاهای مختلف و جمع کردن آن‌ها به عنوان سبکی از نقش‌آفرینی، در اولین شماره‌ی شین مگامی تنسه معرفی می‌شود.

پوکمون اما ترسناک